Great Ocean Road - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Rob Weerden - WaarBenJij.nu Great Ocean Road - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Rob Weerden - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road

Door: Rob van der Weerden

Blijf op de hoogte en volg Rob

27 April 2010 | Australië, Adelaide

Sorry dat ik jullie weer lastig val.

Om een lang verhalen te voorkomen en ik ben bang dat ik anders mijn verhaal over de great ocean road vergeten ben na de outback, dat is de reden dat ik meteen ff vertel hoe mijn trip "The Great Ocean Road" verlopen is.

De vorige keer was ik vergeten de link van de foto's te vermelden van de laatste weken melbourne.
bij deze : http://picasaweb.google.com/robvdwinoz/LaatsteWekenMelbourne?feat=directlink

24-4
Na de wat minder dag na bij de kapper probeerden mijn huisgenoten mijn op te fleuren met een nieuw hoed die ik zou kunnen dragen om mijn kapsel te kunnen camoufleren.
http://picasaweb.google.com/lh/photo/Xpj_AaiNfMc3-tZQkvv9PA?feat=directlink

25-4
Vandaag stond de Great Ocean Road op het programma. Toen ik in het busje stapte voelde ik me weer echt als een paar maanden geleden toen ik begon te reizen met oz experience. Alleen nu was de helft aziatisch. Je kent ze wel, de foto knippers, niks mis mee, maar ze zijn niet met de tour mee om veel lol te hebben, maar vooral voor de foto's. Dit maakte dat het vrij rustig was in het busje. De meeste lagen zelfs te slapen.(http://picasaweb.google.com/lh/photo/rmjIw-nYSyv9uXFcCE4Sdg?feat=directlink) Ik zat naast een frans sprekende Canadees die wel gezellig was. Maar toen 2 jongens in onze bus erachter kwamen dat ze in de verkeerde bus zaten ging ze toch naast haar zus en vriendin zitten. Nu had ik wel als enige in de bus wat meer plaats, met de nadruk op wat meer, want veel plaats had je niet. Maar toen we in Torque aankwamen pikte we nog een meisje op. Tatjana die naast mij kwam zitten en uit Nijmegen kwam. Kon ik weer makkelijk nederlands praten. Het was wel grappig dat we veel dezelfde interesses hadden dus we waren een van de enige die erg actief in de bus waren. (ze studeerde geneeskunde dus de lekker weer eens over medische onderwerpen kunnen buurten maar het ging echt van medisch tot kinderen voor kinderen tot leven in melbourne tot Dolf van alfred jedocus kwak)
De Great Ocean Road is een weg tussen Torquay en Warrnambool van 243 km lang. Hij is aangelegd ter nagedachte aan de gesneuvelde tijdens de eerste wereld oorlog. Het is een van de mooiste wegen van australie omdat je zo'n mooi uitzicht hebt over de kust.
De plaatsen die we aangedaan hadden waren:
- Torquay Hier zijn de surfmerken quikzilver en Rip Curl opgezet. Eerst in een schuurtje maar ze groeide uit tot bedrijven die nu wereldwijd vestigingen hebben.
- Vuurtoren. Deze herkende ik nog van een serie die ik toen ik jong was altijd keek op zondag morgen bij villa achterwerk. De serie heette "Round the twist" volgensmij noemde ik het altijd de vuurtoren familie.
(http://picasaweb.google.com/lh/photo/WeQX-vVGzkglNzK05toatQ?feat=directlink)
- Het mooiste stuk van de GOR, mooiste landschappen en uitzichtpunten.
(http://picasaweb.google.com/lh/photo/l8UQeWqLJhLv4PPJmr0ukA?feat=directlink)
- Wildlife stop. Hier heb ik een aantal koala's gespot. De foto's heb ik gewist omdat mijn camera niet werkte met de zoom. Maar heb nog wel een hele bijzonder gespot:
(http://picasaweb.google.com/lh/photo/P1I6832_B-wQ5IGHD265hA?feat=directlink)
- Rainforest walk. Deze vond ik niet zo bijzonder omdat ik in Cape tribulation al heel erg veel regenwoud had gezien. Wel waren hier heel veel holle bome wat wel erg cool om te zien was.
(http://picasaweb.google.com/lh/photo/ZRD7efnh6nBnnzOlUxY3qw?feat=directlink)
- Loch Ard Gorge. Dit is een plaats vlaak bij de 12 apostelen die ik zelf nog mooier vond dat de 12 apostelen. Het was een plaats met 2 grote cliffen waarin de zee vrijspel had in de vorm van een zandloper.
(http://picasaweb.google.com/lh/photo/cfWtyL0CYLs6R9-fHlcDvQ?feat=directlink)
- 12 apostellen. Hier zitten nog vele verhalen aan vast maar ik zal er maar 2 vertellen. De 12 apostelen zijn de rotsen in de oceaan voor de kust. Dit had eerst een andere naam maar ze hebben het de 12 apostellen genoemd om maar toeristen te trekken. Maar het stomme van het verhaal was dat het er maar 9 waren. In 2004 is een van de apostelen figuurlijk in het water gevallen waardoor er nu nog maar 8 apostellen zijn.
(http://picasaweb.google.com/lh/photo/0KLxaOW5Uxrf3AFlsZPVoQ?feat=directlink)
Ik had deze dag wel wat foto's gemaakt maar de mooiste foto was nog gemaakt door een van de vietnamezen die toen hij zag dat ik geen springen ook een foto had gemaakt. Hij had echt zo'n camera met zo'n dikke lens enzo dus het moet wel een goede foto zijn. Hij zou m zo snel mogelijk opsturen dus ben benieuwd.
Ook maakte ik mijn trip nog wat actiever door een uitdaging voor mijzelf te zoeken. De Great Ocean Road wordt ook de B100 genoemd. En nou wil het toeval dat Eric, een kerel bij ons in de vriendengroep mij ook altijd zo noemt omdat hij vind dat ik ook altijd pech heb, net zoals B100 uit Bassie en Adriaan. Dus had de mij zelf de uitdaging gegeven om vanuit de bus zoveel goede foto's te maken van wegbewijzering met B100 erop. Ik moet zeggen dat dit echt tegenviel, door de plaats waar ik zat in de bus en je ziet de borden pas erg laat, plus dat ik mijn zoom functie van mijn camera niet meer kan gebruiken. Ja ik had het mijzelf wel erg moeilijk gemaakt. Ik denk dat ik 2 redelijk foto's had gemaakt, maar toen er een bord bij een van de vele stops stond kon ik het niet laten om ff makelijk te doen en hier dan maar een foto van te maken, misschien niet helemaal volgens het boekje maar het is wel een goede foto geworden.
Verder vond ik de koeien misschien wel net zo interessant als de koala's, en dit is wat ik toen dacht: Fijn dat ze er weer zijn ;)
Ja het was weer een dag van de flauwe humor, maar dat werd ook weer eens tijd!!
Nou moet ik zeggen dat ik echt nog nooit zo'n mooie kustlijnen heb gezien. Alleen je kunt ze gewoon niet mooi op de foto krijgen. Het is veel groter kleurrijker en mooier als je er echt bent. Ja sorry voor de foto's dan, je moet zelf maar even een kijkje nemen als je een vrij weekendje hebt. ;)

's avonds heb ik ff afscheid genomen van alle huisbewoners want ik zou de volgende morgen al vroeg vertrekken.
Maar toen ik eenmaal in bed lag en om 2 uur Davide kei zat thuis kwam en hetzelfde bed als Carmen ging liggen en ook nog eens kei hardbegon te snurken had ik wat minder heimwee naar mijn sharehouse ;) Maar het hield binnen 10 minuten al op dus mag nog niet klagen.
Maar heb een evengoed een erg goede tijd gehad in het sharehouse al klinken de verhalen soms wat negatief. Ik vond zelf de laatste weken het gezelligst omdat ik meer mijzelf kon zijn en niet zoals in de eerste weken als poetshulp van het huis hoefde te fungeren.

26-6 Op tijd opgestaan om mijn busje naar Adelaide te pakken. Ik had al het nieuwe boek van "Underbelly" gekocht want ik had al verwacht dat het niet de leukste busreis zou worden. (Underbelly - The Golden Mile). Deze word nu op tv uitgezonden. De busreis was erg saai, de enige hoogtepuntjes waren de witte kangouroe's die ik gezin heb in bordertown, eigenlijk kan ik al niet meer verzinnen. Ze draaide ook 2 films in de bus die ook erg saai waren, maar heb ze maar gevolgd want dan had je tenminste iets te doen en lezen met het geluid op de achtergrond lukte ook niet.
Maar toen we na 11 uur en 5 minuten eindelijk in Adelaide aankwamen was ik toch wel blij en helemaal uitgeput na het niks doen. 11 uur is dezelfde tijd als het rijden naar parijs en weer naar huis. Maar had deze keer gekozen om geen hostels bij de peter pan te boeken maar voor een kwaliteit hostel te gaan. YHA op aanraden van Maurice omdat hij niet in het mooiste hostel zat om dit maar zacht uit te drukken, in Adelaide. YHA staat bij mij nu op een mooie gedeelde plaats qua kwaliteit van hostels. Hier ga ik vannacht lekker slapen tot 6 uur en dan kan het grote outback avontuur gaan beginnen.

Jullie horen wel weer wat van mij over een week, als ik niet uitgedroogd ben, van uluru ben afgevallen of aangevallen ben door een kangouroe.

Alle foto's van GOR:
http://picasaweb.google.com/robvdwinoz/GreatOceanRoad?feat=directlink

groetjes Robby

PS
Heren 1 van Summa Peelpush en RKMSV 6 PROFICIAT met het behalen van jullie kampioenschap!!!


  • 26 April 2010 - 17:59

    Kiki:

    Hahaha goeie hoed!!
    Nice foto's weer!

  • 26 April 2010 - 18:24

    Ester:

    Ik vond loch ard gorge ook een van de mooiste plekjes :D:D! Eigenlijk vond ik heel GOR mooi! Ook op cape otway geweest waar je koalas had gezien of ergens anders??

    xx

  • 26 April 2010 - 20:06

    Nicole:

    Vet, rob! Ik vlieg zelf vandaag naar Nieuw-Zeeland! Gaan we dus op hetzelfde moment weer weg uit Melbourne :(. Enjoy je laatste weekjes!

  • 26 April 2010 - 21:00

    Pé:

    weer leuke foto's
    n blijven jumpen

  • 27 April 2010 - 11:30

    Noortje:

    Ha Rob!

    Leuke verhalen weer!
    Geniet nog van je laatste weken!
    De outback is echt super!!

    Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Adelaide

My trip to OZ

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2010

Aan alles komt een Eind

05 Mei 2010

The Outback Rocks !!!!!

27 April 2010

Great Ocean Road

24 April 2010

Met de handen in het haar

29 Maart 2010

Weer wat leven in de Brouwerij
Rob

Actief sinds 15 Feb. 2009
Verslag gelezen: 476
Totaal aantal bezoekers 43060

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 12 Mei 2010

My trip to OZ

Landen bezocht: