Met de handen in het haar - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rob Weerden - WaarBenJij.nu Met de handen in het haar - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rob Weerden - WaarBenJij.nu

Met de handen in het haar

Door: Rob van der Weerden

Blijf op de hoogte en volg Rob

24 April 2010 | Australië, Melbourne



Hey lieve mensen,

Als je de titel wel begrijpen moet je ff dag 24-4 lezen.

Maar het werken zit er op voor mij. Het reizen kan weer beginnen: HIEP HOI. Dus das wel super relax. Ik ga eerst de Great Ocean Road doen en dan de outback in waar ik heel erg naar uit kijken en dan nog een paar daagjes Sydney en dan ben ik alweer thuis. Het is een beetje met gemengde gevoelens want mij lijk het weer erg leuk om weer thuis te zijn en iedereen weer te zien. Maar het is ook weer het saaie leventje waarbij elke dag weer bijna dezelfde dag is. Hier maak je elke dag wel wat mee, en hier heb ik zo'n mooie herinneringen. Ik ben iig nog blij dat ik nog 3 weken kan gaan genieten van alles wat tot mij komt hier.

Het verschil tussen vakantie en rondreizen.
Veel mensen zeiden tegen mij voordat ik ging. Oh jij hebt het veel te goed, ga je lekker 7 maanden op vakantie. Toen dacht ik ook nog een beetje hetzelfde. Maar ik ben er toch wel achter gekomen dat het toch 2 verschillende dingen zijn.
Vakantie is veel relaxer, je hebt alles vantevoren al geregeld. Je kunt lekker achterover gaan liggen en alles komt meestal wel op z'n pootjes te recht. Rond reizen daarintegen is veel actiever, je moet telkens nieuwe plannen maken, en als een plan niet doorgaat moet je een alternatief plan hebben. Overigens is het als je rondreist ook veel leuker omdat je ook echt zoals de mensen in het land leeft. Je hebt veel meer contact met de inheemse bevolking waardoor je de echte cultuur van een land leert kennen.
Dat vind ik nou het leuke van backpacken, je zit niet in een of ander vakantieoort maar je bent op jezelf aangewezen en je burgerd in in de Australische Cultuur.
Maar rondreizen en op vakantie gaan is toch wel iets anders ;)

1-4
Omdat de Counsel (iemand van de overheid die controleerd of alles wel volgens de wet wordt nageleefd) zou komen, had mijn huisbaas een plan gemaakt omdat er eigenlijk maar 6 mensen in het huis mogen wonen ipv 10.
De huisbaas heeft idd het plan doorgevoerd om 2 stapelbedden uit elkaar te draaien en ergens in het huis te verstoppen. Deze huisbaas was alleen aanwezig toen de Counsel er was en ging daarna weer naar huis. Deze huisbaas heeft 4 huizen met in totaal 50 mensen onder de pannen (illegaal). En hij liet ons al het werk doen, zoals het huis poetsen, bedden uit en daarna weer in elkaar draaien, alles in orde maken zodat het lijkt dat er maar 6 mensen wonen, 6 tandenborstels, 6 handdoeken etc. Zelf heeft hij niks gedaan. En we waren er met z'n alle toch gemiddeld 3 uur mee bezig geweest. En hij wilde nog niet eens iets van de rent afdoen. Dat vond ik toch wel voor de gekke, want we hebben voor hem alles in orde gemaakt omdat hij anders zijn "bussiness" kon opdoeken. Mij kon het eigenlijk niet veel schelen we we betalen alle 125 dollar per week voor een huis dat je met 10 mensen deelt, veel te veel eigenlijk, maar uit goed fatsoen toch maar alles in orde gemaakt. Dus ik had m 's avonds een smsje gestuurd of we iets van de huur of konden krijgen omdat we er toch best wel lang mee bezig waren geweest. Kreeg ik iets terug dat we er dan veel te veel tijd aan hadden besteed en dat hij dat alles in 3 uur had kunnen doen. (Wat hij had kunnen doen, maar niet gedaan had). Maar uiteindelijk 15 dollar van de huur afgekregen, iets is beter dan niets. Trouwens de Counsel vond alles goed dus waarschijnlijk kan ik toch tot het einde hier in Fritzroy blijven wonen.

Het is toch ook wel gek dat ik in Oktober gemeente "Meijel" heb verlaten en dat ik terug kom in gemeente "Maas en Peel". Dat zat ik ff te bedenken. En of er al in de tussentijd veel veranderingen doorgevoerd zouden zijn? Ik weet het niet. Jullie waarschijnlijk wel.

2-4
Vrijdag had ik vrij van het werk, dus ik had het id om ff wat cultureels te doen. Lekker een dagje naar het museum. Maar natuurlijk mag het ook weer niet te veel kosten dus had ik het museum op federation square uitgekozen. Het museum gaat over de geschiedenis van de australische TV en Film. Het was erg interactief wat erg leuk was. Je kon ook een filmpje van jezelf maken, en wat is er nu toepasselijker om een timeslice filmpje te maken van een sprong ;)
http://www.acmi.net.au/timeslice/Timeslice.htm?file=ts-20100402-118a7ca596744d12d7f7d1396203482b.flv

Commadore 64 http://picasaweb.google.com/lh/photo/ViU9W8iU2WD0SBsBy9mSKw?feat=directlink

Daarna hebben we nog een DVDtje gehuurd maar die veel erg tegen. Het was een komedie maar heb maar om 3 grapjes kunnen lachen, iets te weinig voor een film van 1,5 uur ;) Daarna op de tv maar "around the world in 80 days" gezien. Daar heb ik zelfs al meer om gelachen dan de komedie.

Op de weg terug naar huis moest ik toch wel heel erg naar het toilet en kon niet meer wachten tot ik thuis was. Maar ik zag een openbaar toilet ook niet zitten. Maar toch maar geprobeerd. Echt geniaal !!! Klassieke muziek op de achtergrond, super groot ruimte, een toilet die je met een druk op de knop in hoogte kon verstellen, een wc bril die uit de muur kwam. Nou hoefde ik alleen maar voor een kleine behoefte , maar ik kan geloven dat mensen hier echt kunnen genieten om naar een openbaar toilet te gaan, en het is nog gratis ook !! ;)
toilet : http://picasaweb.google.com/lh/photo/71EprPHOqdrcIjzZitcGSw?feat=directlink

3-4
Zaterdag had ik een shopdagje gepland. Eerst naar de Docklands. Dit is het nieuwe gedeelte van Melbourne met een Haven en een shoppingcentrum. Ik vond het niet zo heel bijzonder eigenlijk. Maarja als je 4 maanden in Melbourne zit moet je daar wel ff langs geweest zijn.

4-4
Zondag was het lekker weer, eigenlijk wilde ik naar het Art museum.. Maar toch naar het strand in St. Kilda gegaan. Ja je moet er nu nog ff van genieten. Het is nu warmer in Melbourne voor de tijd van het jaar en heel veel strand dagen zullen we niet meer krijgen.

5-4
Maandag ook naar het strand gegaan.

6-4
In mijn huis wonen wel een paar aparte types, zo zou ik ze het beste kunnen noemen. Ongeveer 50% in mijn huis gebruikt drugs, de meesten gewoon blowen (waar ik niks tegen heb) maar er zijn er ook die er nog een schepje bovenop doen. Ice. Ik kende het niet maar het is blijkbaar echt spul waar je ECHT hard van gaat trippen. En dat is ook wel te zien. Je kunt 's avonds echt geen fatsoenlijk gesprek met hun voeren en 's morgens is die alles weer vergeten. Er is zelfs een vechtparty geweest tussen 2 huisgenootjes waarbij eentje nog echt gewond was geraakt. Dus een beetje vaag allemaal. Hij (de engelsman) doet alles door elkaar, drugs alcohol, heeft geen werk en is alleen maar depressief bezig. Dus dan zie je hoe je echt niet wil worden. Een hoopje ellende. Hij had ook een sollicitatie gesprek op zondag, maar omdat hij op zaterdag weer veel te veel had genomen en gedronken kon hij het toch niet opbrengen om te gaan. Dus het werk zet hij ook op een laag pitje. Hopelijk komt hij er weer bovenop maar dan kan ie beter zoals mij op water en spagetti gaan leven ;) Maar het lijkt altijd zo ver weg maar als je dit dan ziet confronteerd het je toch wel echt. De wijze les van dit verhaal: Ook al zit je in de put, grijp niet naar acohol of drug !!! Wel grappig dat ik als bierlievend persoon deze woorden uit mijn mond krijg.

Ik ben trouwens ook gestopt met volleyballen hier in Melbourne omdat ik weer zo half door mijn knie was gegaan. Dus ben de laatste tijd maar "hard"aanhetlopen. Ik heb een tijdje geleden ook het boek van Tim Henman uitgelezen. Een erg interessant begin maar verder in het boek gaat hij alle wedstrijden beschrijven. Niet echt interessant dus. Maar ook hier zit weer een wijze les in verstopt. Tim Henman was toen hij jong was zeker niet de meest getalenteerde van zijn land of regio. Natuurlijk had hij wel wat tallent maar pas toen hij ouder werd streefde hij zijn leeftijdsgenootjes voorbij, dit omdat hij altijd maar voor 100% bleef trainen en toch ooit de wereld number 1 willen zijn (is nooit gelukt, maar wel een jaar of 10 in de top 10 van de wereld wat ook best netjes is ;) De wijze les: Ook al ben je in het begin niet de beste, als je maar in jezelf gelooft en er alles voor doet kom je toch een heel end en streef je de mensen met meer talent die er minder voordoen toch nog voorbij !!

9-4
Vanavond ben ik naar een Footy Match geweest, en niet zomaar een Footy match. Maar de wedstrijd tussen st. Kilda en Collingwood. (st. Kilda = nummer 2 van vorig jaar, en ik heb 2 weken gewoont in st. Kilda en Collingwood is de club met de meeste suporters, en daar woon ik op het moment 5 minuten fietsen vanaf).
Ik zal eerst even uitleggen wat footy is. Footy is de populairste sport in de staat Victoria in Australie. Elke dag als ik de sportpagina's in de krant bekijken is er misschien een halve pagina over voetbal en minimaal 10 pagina's over footy. Footy is sport die een kruising is van rugby, ijshockey en voetbal. Ieder team kan een goal scoren door bij de tegenstander in de goal te schieten. Er staan 4 palen die als goal dienen, als je door het midden scoort krijg je 6 punten en de buitenste goals 1 punt. Je mag de bal met je voeten en handen aanraken. Als je de bal schopt en je vangt hem, fluit te scheidsrechter en mag je vanaf daar verder spelen zonder dat iemand je mag aanvallen. Je mag ook rennen met de bal maar dan moet je stuiteren, en zo zijn er nog honderden regels. Zelfs de commentatoren op tv weten soms de regels niet omdat er zoveel regels zijn, en ze soms ook weer anders gebruikt worden.
In iedergeval, ik ging met Mark en Mandy naar de wedstrijd, eerst ging het ngo gelijk op maar in het laatste kwart was st. Kilda (the Saints) toch veel beter. Wat wel gek is dat de supporters hier allemaal door elkaar zitten. Ik vind dat jammer want dan heb je toch wat minder sfeer. Ook is het ook meer een familie georienteerde sport, Je ziet hele gezinnen met de picknickbox naar de wedstrijd gaan. Ik heb de wedstrijd gezien in het Etihad Stadium, de thuis haven van de Saints. (http://en.wikipedia.org/wiki/Docklands_Stadium)
Om een beetje een indruk te krijgen wat footy is: http://www.youtube.com/watch?v=ZRupLH9zMK0
Kort filmpje in het stadion: http://www.youtube.com/watch?v=pmNsca16sak
uitleg footy: http://www.youtube.com/watch?v=K0Sk3kZSN74

Ik vind het jammer dat footy in Nederland geen sport is. Het is erg gaaf omdat de spelers nog niet eens bescherming dragen en toch kei hard de duels aan gaan. Als je stil staat en de bal hebt, vliegen de tegenstanders je om de nek. Verder zijn de spelers wel gespierd maar evengoed erg atletisch. Het is een mix van kracht, tacktiek en behendigheid. Klinkt goed toch? Mark en ik hebben het ID om in Nederland een Footy League te beginnen. Als mensen teams willen aanmelden kun je mij een mailtje sturen ;) Je hebt wel 15 spelers nodig en een mannetje in en geel reflexterend shirt, wij weten ook niet waar die voor dient, maar we denken dat hij te maken heeft om tacktische of wissels aanwijzingen door te geven.

10-4
Ik heb ff bij de peterpan het reisbureau mijn outback tour geboekt. Ik ga 7 naar de Outback. Ik probeerde flink af te dingen maar dat lukte helaas niet, het maximaal haalbare was 2 nachten gratis accomodatie in Alice Springs, maarja weer, beter iets dan niets ;)
Mark en Mandy en ik hadden al maanden plannen om eens goed op stap te gaan, en aangezien het hun laatste weekend in Melbourne was, moest het er toch maar eens van komen. Ook omdat ik ook al een hele tijd niet meer echt uit geweest was, de laatste keer was met Maurice en toen hadden we niet echt een leuke cafe gevonden, en nu wist ik een leuk cafe waar ik ooit met Becky en Yves was binnengelopen. Mandy bleef toch thuis, dus we hadden echt een mannenavond. Het was erg gezellig, Zeker met 40 mensen zitten buurten uit allerlei verschillende landen. Maar juist het praten met mensen van Melbourne vond ik het leukst omdat je in de backpackers cafes heel veel mensen uit verschillende landen tegen komt maar weinig mensen uit Australie zelf.

11-4
Zal ik weer eens iets cultureels gaan doen?? Ja, ik ga naar de "National gallery of Victoria". Dat is een museum met heel veel schilderijen beelden en andere kunstvoorwerpen. En het mooie is weer. Het is nog gratis ook, en dat snap ik echt niet want er was super veel te zien, en ook nog best bekende schilderijen waren aanwezig. (Nederlandse schilders waarvan er schilderijen hingen waren: Cornelis Pietersz Bega, Aalbert Cuyp, Hondecouter, Salamon van Ruysdael, Jan Steen) Je ziet dan toch dat nederlanders er invloedrijk waren in de 17de eeuw, want er was zelfs een kamer met alleen schilderijen van Nederlanderlandse schilders.
Verder was er ook een ruimte die over de geschiednis van china ging, wat erg interessant was. Ook heb ik nog de rietveld stoel ff op de foto gezet ;) Nederlands trots.

Daarna ben ik naar Mark en Mandy gegaan die deze avond de nacht bus naar Adelaide pakken, dus Melbourne verlaten. Even samen een laatste avond maal gegeten in de pizzaria en daarna was er een hadden ze een aangename verrassing voor mij. EEN KERSTPAKKET. Ofja zoiets. Ze hadden alle etenswaren die ze niet meer mee konden nemen in een tas gedaan, en ze wilde die aan mij geven. Echt relax, met zelfs echte nederlandse dingen zoals stroopwafels en schuddebuikjes.

Het was trouwens de Koudste dag van dit jaar van nu toe, de maximum themperatuur kwam vandaag voor het eerst niet boven de 20 graden uit. Het voelde echt koud aan !!!! Maar het is ook niet gek als het al een dikke maand herfst is.

16-4
kokosnoot gekocht, omgerekend maar 1 euro. Maar koste toch heel wat moeite met het broodmes om m open te krijgen en de kokosmelk te kunnen drinken.

17-4
's morgens eerst kroepoek gebakken.
http://www.youtube.com/watch?v=rj2vFL3wX4A
Geprobeerd om een auto te huren maar de zaak was al gesloten een aangezien het weer 28 graden was en geen bewolking (terwijl het voor de tijd van het jaar rond de 20 moet zijn) en het bedrijf in de buurt was van st. kilda beach, en ik al uit voorzorg een handdoek in mijn tas had gedaan, vond ik het toch wel een goed id om van de laatste zonnestralen in Melbourne te gaan genieten.
Daarna had ik besloten om een voor de verandering vietnamees te gaan eten. De soep was echt te lekkerste soup die ik ooit gehad had. ben alleen de naam vergeten ;( sorry
Eten met stokjes gaat echt voortreffelijk en ben echt een fan geworden van de aziatische keuken. Met op 1. Thais. 2 Japans 3. Vietnamees

18-4
Weer naar de autoverhuur gegaan. Maar de prijs was wel erg hoog. Normaal is het rond de 150 dollar voor 3 dagen als je de auto ook weer terug brengt in Melbourne, maar ik wilde de auto achter laten in adelaide, maar dat kost 700 dollar extra. Dat gaat het dus niet worden.
Een paar dagen terug had ik een relocation deal op het internet gezien die mij wel aanstond. 5 dollar per dag en dan zat er ook nog 100 dollar benzine bij. Maar iemand anders had eerder gereageerd dan mij en ik liep de deal mis. Relocation deals zijn goedkope deals waar je soms voor een 1 dollar per dag een auto kunt huren. Dit omdat een bedrijf dan meer vestigingen heeft en dan breng je de auto terug naar een andere vestiging omdat ze die daar over een tijdje nodig hebben. Dat is voor het bedrijf een stuk goedkoper dan de auto's per train of vrachtauto te moeten vervoeren. Wat ik nu wil doen de komende week is om elke dag te kijken op het internet voor de deals en als ik zaterdag nog niks gevonden heb pak ik maar een bustour om de great ocean road te doen, wat erg zonde zou zijn want het is een van de mooiste wegen ter wereld om te rijden. En ik zou graag ook nog in Torque of Bells beach willen surfen. En met een bustour stop je daar 10 minuten. geen tijd om te surfen dus. hopelijk vind ik nog wat.

19-4
Ik woon dus in een fitzroy in een zijstraat van brunswickstreet. Ik zou niet duidelijker uit kunnen leggen wat brunswickstreet is dan de lonely planet dit doet=
Brunswick street is probably melbourne's liveliest street, and wher you'll find some of the best food, weirdest shops, most interesting people and unique clothes. In particular, the blocks on either side of the Johnson St. intersection have a facinating collection of young designer and retro clothes shops, bookshops, galleries, nurseries, pubs (the most per capita in victoria) and of course, more eateries than you can poke a fork at.

20-4
Jail Hit
Zoals de trouwe lezers weten, keek heb ik op mijn Woof adres 2 series van de australiesche serie "Underbelly" gekeken. Dit was een serie over de maffia in Australie, die met name in Melbourne en Sydney actief waren. De hoofdpersoon in deel 1 was Carl William. Hij maakte van 1990 tot 2007 de straten van Melbourne onveilig. Eerst was hij nog maar een rookie in het handelen in drug maar al gauw liet hij zien dat er met hem niet te sollen was en werd de big guy (Fatboy genoemd omdat hij een dikke gast was)of the maffa in Melbourne. Wie hem dwars lag vermoorde hij zelf of hij liet het doen. Ik was erg geinteresseerd in de gangs die het leven in Melbourne op stelte zette. Ze waren vooral actief in de suburbs, st. Kilda, Carlton en port Melbourne.
in 2004 is hij voor '35' de cel in gegaan. Gisteren kwam in het nieuws dat zijn dochter naar een prive school gaat en dat de overheid deze kosten (8000 dollar) vergoed. Dit kan niet anders dan dat Carl een deal met de politie heeft gesloten anders zou dit niet vergoed worden. Dit was al de voorpagina van de krant van gisteren. Maar vandaag stond de hele krant vol met Carl Williams stories. Op dezelfde dag dat het in de krant verscheen heeft hij zijn leven moeten beindigen in de fitness van de gevangenis. Hij heeft vele pogingen om te vermoorden met geweren overleefd en nu is hij gestorven omdat een mede gevangene hem van achter met een gedeelte van een hometrainer heeft neergeslagen. Waarschijnlijk vanwege de vermoedelijke deal die hij gesloten zou hebben. Normaal gesproken gooien ze de maatjes een beetje bij elkaar zou dat iemand anders kan ingrijpen als er wat gebeurd. Maar dit had niemand zien aankomen. De grootste crimineel van de laatste decenia van Australie heeft zijn leven moeten bekopen. Wat zeggen ze in Nederland alweer; Boontje komt voor zijn Loontje. En zo gebeurd het. Het is nu alleen de vraag of de criminaliteit zich weer zal gaan opladen in Melbourne. Want als je de series van Underbellly bekeken hebt is het een visieuze cirkel. Alles draait om wraak.
http://en.wikipedia.org/wiki/Carl_Williams_(criminal) Carl Williams
http://en.wikipedia.org/wiki/Melbourne_gangland_killings Gangland killings
http://en.wikipedia.org/wiki/Underbelly_(series) Underbelly
http://www.youtube.com/watch?v=_C0zGS4jORA Underbelly, echte personen en acteurs

21-4
Ben om 4.45 opgestaan om de wedstrijd tussen Inter Milan vs Barcelona te kijken. 3-1.
Vandaag is bekend geworden dat Carl Williams 25 minuten op de grond heeft gelegen voordat de eerste politie kwam. De vraag is nu of er sprake is van corruptie binnen het politiecorps. Dit was ook in de onderwereld oorlog in Sydney ter sprake.
Ben vandaag 5 hostels afgegaan naar notes of de messagesboards om misschien een lift te kunnen krijgen naar Adelaide. score = 0.
Ik zou ook met mijn vrienden een welkomsfeestje in het weekend houden op de gezelligste kermis van Nederland : Maasbree kermis ofcourse !! Maar vandaag kreeg ik het slechte nieuws dat maasbree in het weekend valt dat ik nog in Sydney zit. Maar we verzinnen wel iets anders. Sjaen ofzo ;)

22-4
Vanmorgen weer om 4.45 opgestaan om Bayern Munchen vs Lyon te kijken. Zeker geen spijt, want was een geweldig wedstrijd maar een nog geweldigere Arjan Robben. Hier in Australie hadden ze het al over de Arjan Robben show. En dat was het ook wel.
Vandaag in de krant over Pim Verbeek, zijn droomteam dit jaar (coach van Australie) : http://www.heraldsun.com.au/sport/soccer/pim-verbeek-chooses-his-world-xi/story-e6frfg8x-1225856579092

23-4
Laatste werkdag. De baas had een paar pizza's geregeld bij onze weekelijkse vrijdagmiddag borrel omdat hij zo blij was dat ik weg ging ;). Niet verkeerd dus.

24-4
Met de handen in het haar.

Vandaag was mijn laatste dag om te kijken voor een reloction deal, dus ik al op tijd naar de stad om bij de travel agent op internet te gaan en anders daar een trip te boeken. Maar ik was een half uur te vroeg dus kon nog niet naar binnen. Ik zou een half uur moeten wachten. Maar na lang overwegen besloot ik toch maar deze tijd goed te besteden en voor de eerste keer deze trip (na 7 maanden) eens naar de kapper te gaan. Ik vroeg of mevrouw alleen de puntjes eraf kon knippen. Waarop ze vroeg of het ook nog over de oren mocht hangen, waarop ik zei, yes please. Ik zette mijn bril af omdat dit niet zo handig was met knippen maar ik zou ook niks kunnen zien wat ze er af zou knippen. Maar ik ben nooit zo moeilijk met haren, Als het een beetje in model zit vind ik het al lang goed. Maar onder het knippen kreeg ik het id dat ze er wel heel veel puntjes vanaf knipte. Maarja zal wel een gevoel zijn. En toen ze klaar was en ik eindelijk mijn bril op kon zetten schrok ik me kapot. Ze had overal wel 10 cm vanaf geknipt. Eerst kon ik mijn haar nog verder dan mijn mond reiken en nu nog maar tot mijn wenkbrauwen, het zag er gewoon weg echt TOTAAL niet uit !!!!!En het was ook totaal niet wat ik had gevraagd. Nu heb ik de afgelopen maanden zitten sparen om mijn haren wat langer te laten groeien en ik moet zeggen, het zat lekker en zag er altijd wel oke uit. Maar dit ...... ik ben er nog steeds niet overheen. Ik denk dat ongeveer in de winter in Nederland mijn haar weer op je juiste lengte is. Kapper bedankt. Toch fijn dat mijn tante in Nederland wel weet wat ze doet als ze mijn haren knipt.

Maarja toen toch maar naar de travelagent waar het ook niet mee zat. Geen relocation deals, dus vroeg ik voor een trip voor 1 of 2 dagen om de great ocean road te doen. oke dat kon geregeld worden maar dan zou ik wel terug moeten komen naar melbourne omdat de 2 dagen tour morgen niet ging en vanmorgen al vertrokken was en de eendaagse trip terug komt in Melbourne. Er zat dus niks anders op dan eendaagse trip te boeken en dag dag erna met een bus weer dezelfde 500 km te rijden en dan nog 400 tot Adelaide. Dat kost me dus al een dag omdat de nachtbus geen optie was omdat ik niet op tijd terug was van de GOR. Dan kom ik 's avonds aan en dan ga ik maar op tijd naar bed want de volgende morgen vertrek ik al weer om 6.15 naar de Outback. Ik had de planning van mijn eerste dagen reizen toch wel anders voorgesteld. Maarja ben wel blij dat ik weer KAN gaan reizen.

Mijn mislukte haircut : http://picasaweb.google.com/lh/photo/7yVCNeb6V0IzHM1gi1x4qQ?feat=directlink

Personen waar ik mee samen heb gewoond in het sharehouse.
Josh - Australie
Josh - Nieuw Zeeland
Yves - Frankrijk
Stephane - Mauritius
Giovanni - eiland in de buurt van Mauritius
Tim - Engeland
Becky - Engeland
Laura - Engeland
Beany - Engeland
Francois - Frankrijk
Karen - Litouwen
Eva - Duitsland
Carmen - Duitsland
Sophia - Duitland
Suzanne - Nederland
Snurk kerel - Nieuw Zeeland
Davide - Italie
Meisje - Frankrijk

Omdat ik zolang gewerkt heb hier nog wat feitjes of weetjes:
- Camberwell high school: zo'n 5 km van de base, en waar we vaak langsrijden. Hier hebben Kylie en Danni Minogue op school gezeten. Ik heb ze niet meer kunnen spotten.
- Omdat we op het werk alles op straatnaam doen, dus bijv.Je moet naar highstreet 13. En dat is soms een beetje onduidelijk Zoals je hebt 96 Albert streets, soms wel 3 dezelfde in een suburp, en ook 46 union streets. Zo zijn er nog veel meer straten die erg vaak voorkomen zoals highstreet en alexandra parade etc.
- Ik heb wel echt leren autorijden hier. Ik rijd gemiddeld zo'n 50 km op een dag met een bus met een aanhanger erachter. En ik kan je zeggen dat Melbourne niet zo vlak als nederland is maar meer als Zuid Limburg, dus je blijft maar hellingtrekken en afremmen. En het is een wereldstad met ongeveer 4 miljoen inwoners met trams en taxichauffeurs die zich de baas van de weg maken, dus echt makkelijk rijden is het niet in het begin, vooral omdat je aan de andere kant van de auto zit, dus ook het schakelding aan de andere kant, richtingaanwijzer, ruitenwissers en ook nog eens aan de andere kant van de wegrijden. Dit alles was in het begin nog lastig, ofja lastig.... Je moet maar blijven nadenken onder het autorijden, maar nu, op het einde rijd te fluitend, vertellend door Melbourne, en ik heb nog geen schade gereden in deze 4 maanden.... ff afkloppen !!!!!
- JOSHAMEE GIBBS van pirates of the Carribbean - Kevin R. McNally woont ook tegenover een huis waar we de tuin doen, maar Neil mijn collega heeft hem wel vaker rond zien wandelen, ik zelf niet. http://en.wikipedia.org/wiki/Kevin_McNally
- Ik had het er met Neil over wat het engelse woord voor gigelo was.
Neil: PIMP.
Rob:pimp? pimp, like pimp my car.
Neil: yes, that's where it came from. You want to make a car for a pimp. Now you can pimp everything. but you want to make it voor a pimp then.
Ja dat vond ik toch wel grappig want dat kom je wel vaker tegen, dat je opeens het engelse woord weet en het dan opeens veel meer, of soms minder duidelijk.
- Overal in victoria (staat waarin Melbourne ligt) hebben ze water restricties omdat het heel droog kan zijn tijdens de zomer, je mag dan bijv. maar 2 keer per week een uur water gebruiken. de oneven nummers op die dag en de even nummers de andere dag. Alleen mensen met watertanks met regenwater in de tuin mogen onbeperkt sproeien. Gelukkig hebben de meeste van onze klanten deze regentanks en kunnen we in de zomerdag het grasmaaien.
- Ik ben neil allemaal nederlandse woorden aan het leren. eigenlijk al vanaf begin af aan en zijn woordenschat bestaat nu wel denk ik al uit 100 woorden. Maar een van de opmerkelijkste was Meijel. Want zelfs de mensen uit Nederland spreken het nog verkeerd uit. Dus ik vroeg, hoe onthoud je dat nou? Neil= heel simpel dat is hoe de mensen in australie 'mail' uitspreken. Natuurlijk kan hij ook goede morgen zeggen maar ook de vieze woordjes kent ie uit zijn hoofd. Want die wilde hij allemaal weten. Hij had alle zinnen al op papier gezet, zodat ik ze kon vertalen, en dan zette hij daar weer onder hoe je het uitspreekt. Want hij is al ooit naar Amsterdam geweest, maar hij wilde zeker terug.
- In Australie kun je als je wat meer betaald een prive kentekenplaat krijgen voor je auto. Je kunt dan de onnozelste namen verzinnen.Enige is dat ze minimaal uit 1 en maximaal uit 6 letters of cijfers moeten bestaan. Ik vind het maar niks. Auto's met namen als: 666, monster, hurby, master, vip, etc. je kunt het zo raar niet bedenken of ze hebben het al. Onze Van heeft een gewone kentekenplaat, gelukkig :)

De volgende keer in mijn blog weer Spannende verhalen na 3 maanden in Melbourne redelijk rustig aan te hebben gedaan. Het was wel super leuk om 3 maanden in Hartje Melbourne te zitten en er echt te leven. Ik voel me ook wel een beetje Melbourne's ;)

Maar tijdens het reizen maak je toch wel veel meer mee !!

De foto's van de afgelopen weken:
http://picasaweb.google.com/robvdwinoz/LaatsteWekenMelbourne?feat=directlink

Tot de volgende keer

groetjes Rob


  • 24 April 2010 - 09:19

    Maurice Pirovano:

    Chef, respect dat je de maanden werken volbracht hebt!

    Toen ik de foto's van Mark z'n kale kop zag vroeg ik me al af of jij al een keer naar de kapper geweest was. Het antwoord weet ik nu. Waar is je mat??!! LOL

    Zoals je zelf in de intro al aangeeft: je bent niet op vakantie hè, dus dat je planning rondom de GOR en verkassen naar Adelaide in de soep loopt hoort er bij ;)

    Have fun de komende tijd.

    tc. MO

  • 24 April 2010 - 09:21

    Bart:

    Hey Rob,

    Dat kapsel valt toch nog wel mee... denk dat het goed valt bij de vrouwen ;-)

  • 24 April 2010 - 10:06

    Rob Zelf:

    Nee, die haren kan echt niet, toen ik thuis aankwam zei de een dat ik al 20 punten achteruit was gegaan, de ander ging een hoedje voor mij halen om het een beetje te verbergen, de ander zei dat het mee viel maar liep lachend weg. Ik zou zo 500 euro betalen om de tijd terug te draaien.

  • 25 April 2010 - 13:23

    Ron:

    Niet ff helemaal kaal overwogen ;) .. maaruh shit is het wel. Terugkomst komt vast goed al wordt het dan idd geen maasbree kermis.

    Geniet nog van het reizen ;) zo goed en kwaad als het kan met je hair

  • 25 April 2010 - 14:34

    Judith:

    helemaal mee eens Rob. Rondreizen is veeeel intensiever dan op vakantie gaan ;) En mensen kunnen wel zeggen dat je het veel te goed hebt, maar is toch een keuze die je zelf maakt. Goede keus als je het mij vraagt :D
    Dorien en ik zijn alweer bijna 2 weken terug :( / :) Valt van een kant tegen en van een kant mee... Nog steeds wat raar hoor! Gelukkig schijnt de zon nu.
    Geniet van je laatste weekjes! Xx

  • 26 April 2010 - 09:15

    Wotterrr:

    Hey Rob!

    Nog niet veel van mij gehoord, maar ik hou je verhalen toch wel steeds bij. Als ik het allemaal zie krijg ik zelf ook weer heimwee naar het reizen! Btw. mijn zusje wil komend jaar down under stage gaan lopen dus ik zal haar ook jou reisverslag eens aanraden!
    Veel plezier nog daar en tot wederziens ;-)

    Greetz Wouter

  • 26 April 2010 - 09:44

    Dorien:

    Robje!!
    Pff om jouw blog te lezen heb je een dagtaak :p.
    Juud en ik zijn alweer 2 weekjes thuis. Huil Huil. De verleiding is er om snel weer te gaan :).
    Maar hoe Juud al zei, de zon schijnt in ieder geval nu :). Ik ga straks weer naar Heel want daar begin in volgende week maandag weer als Fysio. Zal weer erg wennen zijn. Ging jij nou weer aan de studie of werken?

    kuss Dorien

  • 26 April 2010 - 21:04

    Pé:

    je kunt nog steeds goed l.ll.n en z.n.kk.n
    de puntjes zijn klinkers maar je mag het zelf uitzoeken en ik bedoel het goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

My trip to OZ

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2010

Aan alles komt een Eind

05 Mei 2010

The Outback Rocks !!!!!

27 April 2010

Great Ocean Road

24 April 2010

Met de handen in het haar

29 Maart 2010

Weer wat leven in de Brouwerij
Rob

Actief sinds 15 Feb. 2009
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 43059

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 12 Mei 2010

My trip to OZ

Landen bezocht: