Weer wat leven in de Brouwerij - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rob Weerden - WaarBenJij.nu Weer wat leven in de Brouwerij - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Rob Weerden - WaarBenJij.nu

Weer wat leven in de Brouwerij

Door: Rob van der Weerden

Blijf op de hoogte en volg Rob

29 Maart 2010 | Australië, Melbourne

Hey Mates,
How are You?

S:"How are you?"
R:"Verry good, How are you?"
S:"I'm fine, Do you have your own bag?"
R;"No"

S:"That's 25,65 bugs please, how do you wanna pay?"
R:"With my bank card please"
S:"cash out?"
R:"No thank you"
S:"See ya"
R:"See Ya, have a good day"

een standaard praatje bij het afreken bij de supermarkt.

Maar mij gaat het goed maar maak toch wel een het ander mee de laatste tijd. Lees maar

13-3
Ik heb ff tickets voor de Formule 1 in Melbourne besteld die over 2 weken gehouden word. Als je hier toch bent moet je er ook gewoon heen gaan, al volg ik de formule 1 al jaren niet meer. (werd een beetje te saai toen schumacher alles won). Maar ze zeggen dat het geluid en de snelheid gewoon super vet.
's Avonds ben ik met M&M nog ff de stad in gegaan waar we veel te lang hebben zitten zoeken naar een goede kroegen we zijn toen weer bij onze stamkroeg, het sportcafe in Melbourne Centrum beland waar een coverbandje speelde met nummer van Bon Jovi en dat soort muziek. Erg leuk dus, en ze waren nog goed ook. Toen ben ik via de mac toch weer huiswaarts gekeerd.

14-3
Vandaag ben ik vroeg opgestaan aangezien ik pas om een uur of 4 in bed lag. 9.30 en heb ik mij een lekker ontbijtje gemaakt (bananen milkshake :) en wat gebakken eitjes. Het is alweer lang geleden dat ik een goed ontbijt heb gehad want die boterhammen met jam of pindakaas kan ik in het weekend gelukkig inruilen voor lekkerdere dingen omdat ik dan wat meer tijd heb. Maar daarna heb ik mijn fiets, oude camera en de duketape gepakt en ben richting het formule 1 circuit op Albert Park gereden. Daar heb ik eerst een oefen rondje gereden, mijn camera op het stuur van de fiets geductapt en de weg op. Het eind resultaat is een rondje Albert Park op de fiets en het ziet er nog best grappig uit, het is net alsof je naar een onboard camera zit te kijken op een moter, maar dan in slow motion ;) (10 min en 20 seconde over een ronde). Dat doe Schumi wel wat sneller, maar ik moest het doen met een 70 jaar oude wielrenfiets uit nederland die via duitsland in Australie was beland waarvan de remmen tegen het achterwiel aankomen, een fysieke conditie van de coureur die op een schaal van 1 tot 10 ergens rond de -5 schommeld en een hoop verkeer dat ook nog op het circuit ben. Maarja het was toch wel grappig te doen. Ik wilde die eigenlijk meteen op internet zetten maar is een beetje saai om 10.20 plus intro naar een slow motion van het circuit te kijken ,dus zet er als ik thuis ben nog wel een paar muziek nummers onder. Verder reed ik dus 2 rondjes maar in het 2de rondje zei de beveliging dat ik het parcours moest verlaten, ja dus niet.. ff mijn filmpje afmaken ;) Maar je mocht eigenlijk alleen op het circuit komen als je bij de golf of zeilclub moest zijn, omdat ze alles nog aan het verven waren enzo.
Daarna ben ik naar Mark en Mandy gegaan om daarna te gaan bowlen. Normaal 14 dollar per persoon per game en op zondag na 5 uur.. gratis bij aankoop van een drankje boven de 6 dollar. Dus dat scheelde wel. We hebben 3 games gespeeld waar elke game een andere winnaar had. Ik ben een diesel en begon met 70 punten wat erg weinig is bij bowlen maar de laatste game gooide ik 5 strikes van de 10 keer met een score die nog wel een beetje tegenviel omdat ik de strikes niet achter elkaar gooide van 138. Maarja was erg gezellig. Daarna gingen we ff op internet en we vonden dat we Mo toch wel ff moesten bellen om te vragen hoe laat het in Nederland was (Mo is weer terug in Nederland). Dus na op de goudengids op internet te hebben gezocht naar M. Pirovano's in Heemskerk kwamen nog 3 telefoonnummers uit, waarvan er 2 niet thuis waren en 1 niet de goeie was, dus nog 2 opties over ;)

17-3
Dit is in Nederland een hele gewone dag maar in Australie niet en zeker niet in Ierland. Het is een nationale feestdag in Ierland waarbij men de beschermheilige Sint patrick herdenkt. Ook in Australie en Amerika leeft het want er zijn veel Ieren naar deze 2 landen geemmigeerd. Maar vandaag zag ik dus ook veel mensen op straat gekleed in groene kledij (de kleuren van Ierland). Ook wordt er flink feest gevierd. Dus Neil en ik waren daar over aan het praten en natuurlijk vroeg ik of hij ook iets ging doen omdat hij hij in de familie ook Iers bloed had. Hij zei dat hij wat Guinness bier (Iers bier) ging komen en relax voor de televisie op ging drinken. Hij zei dat het erg goed bier was, en dat het veel ijzer bevat, vroeger werd het door de dokter geadviseerd voor zwangere vrouwen om hun ijzer tekort aan te vullen het had nog meer goede dingen. Waar bier al niet goed voor is ;)
Ik vroeg dus ook of het iets te makeh had met het guinness book of records. En ja het is zo !!! Vroeger discussierden de mensen veel in de kroeg over onmogelijke dingen. Om de onzinverhalen de mond te snoeren en om de mensen meer gespreksstof te geven kwam Arthur Guinness na het produceren van het bier met een nieuw revolutionnair boek dat nog steeds goed verkoopt. Het Guinness Book of Records. Mooi verhaal voor de laatste 5 minuten bij het terug rijden naar de base. Natuurlijk moest ik het wel ff checken op internet want die Neil kan wel vertellen zeg... maar of alles waar is. Maarja het bleek toch allemaal zo te zijn. Zie de link hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Guinness

http://picasaweb.google.com/lh/photo/h60F01izrUVhdNnxACBmBA?feat=directlink foto op st. patricks day

Zat trouwens ook ff te kijken wat er in Nederland in de top40 op in stond. (Train - Hey, Soul Sister ((http://www.youtube.com/watch?v=tglSCIpaXPs). Maar die had ik hier in Australie al 2 maanden geleden gehoord ofzo, en vond het toen al een goed nummer. Een goede opvolger van Trops of Jupiter ;)

18-3
Luxe begint
Ja idd wat ik zeg, ik krijg steeds meer luxe, Tim in ons huis had een tv op de kop getikt en heeft een paar weken terug het huis verlaten dus heb de tv in de keuken neer gezet, maar je moest het kijken met een antenne. Dus je zag de beelden dubbel of niks, of geen geluid of gewoon sneeuw. Dus maar een 2 zenders kon je echt kijken met wat mist. Maar nu heb ik vandaag de televisiekabel gevonden, alleen hij is niet lang genoeg om de televisie te halen, dus ff in het weekend een verlengsnoer halen. En dan kan ik mooi tv kijken !!
Verder hebben de 2 duitse madchen onze kamer verlaten dus heb het beste bed van de kamer toegeeigend. Heb nu een matras dat overal even dik is, en niet die ik had, die in het waar ik in het midden de lattenbodem voelde en aan de zijkanten 15 cm dik was. Ik slaap nu onder !! Heb veel meer plaats om mijn tassen neer te zetten, heb mijn kleding naar de relaxe kast verhuisd. Ik heb een leeslampje. Wat wil je nog meer ;) Ja die luxe ben ik al tijden niet meer gewend, goed bed en wat meer ruimte :)

19-3
TV kabel gehaald na het werk en 's Avonds meteen NCIS gekeken en als klapper op de vuurpijl: Roadtrip.

20-3
Elke zaterdag is een beetje de klusjes dag, zoals de wasdoen, boodschappen, huis opruimen. Dus deze zaterdag ook, ben 3 uur bezig geweest om de afwas, de keuken, en de klimop in de tuin te doen. Daarna vond ik dat ik wel wat ontspanning verdient had dus ben ik langs een klein riviertje gaan hardlopen (en nog wel langer dan 2 uur, waarna ik de dag erna wel heel wat blaren op mijn voeten had), dit pad heette "the Merri Creek Trail" voor wandelaars en fietsers is deze aangelegd. (http://en.wikipedia.org/wiki/Merri_Creek_Trail). Erg mooie natuur in het centrum van Melbourne. Ik vind het echt een aanrader om een keer te bewandelen of te fietsen als je langere tijd in Melbourne blijft.
Daarna ben ik 's avonds met de bewoners van mijn huis naar de Fritroygardens gegaan om een gratis film in het park te kijken. Het is een buurt waar veel mensen van buitelandse afkomst wonen (Met name afrikanen). Deze mensen heb een onderzoek in de buurt gehouden welke film de mensen van de buurt wel in het park wilde zien. En uiteindelijk is het "Bend it like Beckham" (http://movies.about.com/cs/trailers/v/bendittrailer.htm). Dit omdat het een multiculturele film was die voor iedereen geschikt was. Er waren denk ik wel zo'n 200 personen op afgekomen, de eerste rijen gevuld met kinderen, daarna de ouders een ander bewoners en aan de zijkanten de backpackers die ook ff een gratis film mee wilde pakken. Ook al was het een beetje een familie film die ik als 12 jarige wel top gevonden zou hebben gevonden was het nu nog steeds wel goed genoeg om naar te kijken. Het is vooral het grappig dat ik dit in Nederland niet zo snel zou doen.

21-3
Vandaag heb ik eerst eens lekker uitgeslapen en ben daarna naar M&M gegaan die een dvd gehuurd hadden. Het was nog een verrassing maar het was een goede verrassing: "The Hangover". Ik had m nog nooit gezien maar wel al super veel goeie verhalen van gehoord. Dus kijken en heb flink gelachen!! (http://www.imdb.com/title/tt1119646/)

23-3
ff terugkomend op de luxe die ik er allemaal bij gekregen had.
Afgelopen was het wel helemaal af met de luxe. Ik had er een nieuw kamergenootje bij, een kerel van nieuw zeeland. Zover zo goed. Maar om 2 uur wordt ik wakker door het gesnurk van de kerel boven mij, de kiwi kerel. Na wat geschud met het bed was het wel al wat minder. 5 minuten later begon het gezaag weer, Eve (mijn franse kamergenootje) was ook al wakker geworden en probeerde hem om te draaien, maar aangezien hij een rugby player is viel dat niet mee, en hij reageerde ook niet (ik heb me laten vertellen dat hij op stap was geweest). Na een 15 minuten gezaag hield Eve het niet meer en is buiten op de bank gaan slapen. Maar echt serieus ik heb nog nooit iemand zo hard horen snurken echt, echt niet normaal. Als ik het geluid moet plaatsen was het de start van de motercros in de simonshoekse bossen, alleen werd er om de 2 seconden op nieuw gestart :-(. Na een half uur hield ik het ook niet meer uit en heb ik mijn matras kussen en een deken gepakt en heb ik deze ook in de tuin gegooid en ben ik daar maar gaan slapen. Ik kan je vertellen dat het overdag nog wel 21 graden is geworden, maar dat de nachten nog redelijk koud zijn, dus ik hoop dat het vandaag wat minder is, want anders mag hij buiten gaan pitten ipv Eve en ik.

Verder kwamen er ook nog 4 Italianen kijken naar ons huis, omdat er de komende week erg veel mensen het huis verlaten. Maar 1tje was al meteen erg arrogant, en het lijkt me ook niet echt relax om 4 mensen van het hezelfde land uit dezelfde groep in een huis te plaatsen samen met andere mensen die allemaal uit andere landen komen. Wat ook nog meetelt en das eigenlijk wel de grootste reden, we willen wat dames in ons huis want alle dames zijn weg aan het einde van deze maand. Dat wil dus zeggen een huis met 10 kerels. Nee... Ik hoor jullie denken, nee dat is ook niet alles, 50/50 zou wel relax zijn maar op dit moment ben ik al tevreden met 30/70. Dus ik hoop dat het nog allemaal goed uit gaat pakken.

(Toen ik hier in het internet cafe was, heeft eve opgebeld naar de huisbaas dat 1 van de italianen een beetje vreemd was, (die arrogant was) en dat we die liever niet in huis wilde hebben. Even later klopte hij aan en hij bleef maar kloppen, er werd open gedaan en wij wilde verhuizen naar ons huis, we zeiden dat dat zomaar niet ging, maar hij bleef echt een uur in de deur staan om toch binnen te komen en hij snaptje niet waarom we hem nog niet meteen een bed aanboden enzo. Dus mijn huisgenoten hebben toen de huisbaas gebeld, of hij langs kon komen want de italiaanse kerel wilde niet vertrekken. James kwam en legde uit dat we hem niet in huis wilde hebben en iemand anders vanavond al in zou trekken. Toen ik terug kwam lopen van het internet cafe zag ik een kerel erg boos bij ons huis weglopen. Ja dat was m)

25-3
Toen ik aan het werk was hebben we voor de 2de keer bezoek gehad van counsel. Dit is iemand van de overheid die de regels controleerd. En hij vertrouwde ons huis niet. Het huis is ook niet pluis omdat je maximaal met 2 mensen in een kamer mag slapen. Dus we mogen maar 6 mensen in huis hebben en we hebben er 10. Dus dindag gaat er een inspectie plaats vinden in ons huis. James heeft al plannen om voor een dag 2 stapelbedden er uit te halen en na de inspectie weer terug te plaatsen. Ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.

26-3
Vandaag gewoon gewerkt, hoorde de formule 1 auto's wel al in Melbourne. Dat hoor je zelfs aan de andere kant van de Melbourne. Krijg steeds meer zin in zondag.

27-3
Nog met Steven en Mark en Mandy van ABP gaan eten bij de tai.

28-3
Ik had het er wel al met Mo overgehad toen we over het circuit liepen zo'n 2 maanden geleden. Zal ik naar de GP gaan of niet, aan de ene kant lijkt het me wel echt super vet om de race te zien en aan de andere kant volg ik het toch niet meer. Maar toch een maar een ticket gekocht en achteraf heb ik ZEKER geen spijt.

De grote dag van de Formule 1 Grand Prix van Melbourne. Ik had om 2 uur 's nachts nog ff inkopen gedaan in de supermarkt om een lunch pakket samen te stellen. (Hier zijn alle supermarkten tot 23.00 uur open en er zijn er ook nog een aantal die 24 uur per dag 7 dagen per week open zijn, ideaal). 's morgens kon ik dus wat langer blijven liggen omdat ik alles al klaar had staan. (Ik leer hier nog wel wat ;) al probeerde ik dat thuis ook altijd te doen. Toen ben ik samen met Mark en Mandy naar de Melbourne Park gegaan in de tram wat erg goed geregeld was. Eenmaal daar werden we we al opgewacht door de mooie vrouwen met informatiefoldertjes, uitstekende locatie voor een jumpfoto ;) Daarna gingen we naar een tent waar je binnen de band van een F1 auto kon verwisselen, een echte pitstop dus. En degene die de snelste tijd neerzette die dag mocht een kijkje nemen in de pitbox van Jensen button. Je zag mensen daar echt klungelen met de band en de snelste tijd was 6,58. Dat moet onze Mark als ex-automonteur toch wel beter kunnen. Helaas besliste ze net voordat hij aan de beurt was, dat mensen in 2tallen moesten gaan werken (een de band losdraaien en de andere de band op de plaats duwen). Helaas voor Mark. Hij moest dit samen doen met een Indische gast die er geen moer van bakte maar toch nog een tijd van 10.71 . Daarna zijn we wat rond gaan lopen, ik kon geen genoeg krijgen om met de pitspoezen op de foto te gaan, en dan zei ik weer tegen Mandy, dit is echt de laatste foto en dan kwamen we weer wat dames tegemoet en dan kon ik toch geen nee zeggen ;)
Daarna zijn we andere races gaan kijken zoals de mini-race, V8 supercars etc. Wat ook super gaaf was, was de vliegtuig show die ook gegeven werd, maar dit werd weer overtroffen door een Straaljager die een uur later zijn kunste liet zien en die heel laag over kwam, denk dat ik op het snurken van de Kiwi naar nog nooit zo'n hard geluid gehoord heb. We kwamen Steven en zijn maten nog tegen en Steven gaf al aan dat hij vaker naar F1 races was geweest maar dat je bij de andere races nooit zo dicht op het circuit en randzaken kan komen als hier in Australie. Dit heeft er mee te maken dat het circuit een stratencircuit is (het grootste F1 stratenciruict )
Daarna gingen we in de rij staan voor een biertje bij de "Gold XXXX" (Queenslands bier). Maar na een 45 minuten vonden ik het wel genoeg en zei tegen Mark; "Mark dit heeft geen zin, we gaan ergens anders wel kijken" Mark :"We staan bijna vooraan laten we nog ff wachten" Dus toch nog ff wachten. Net voor onze neus komt er een kerel binnen en wil de secuirity nog 20 dollar geven omdat hij toch wel heel blij was dat hij na een dik half uur binnen was, daarna de secuirity het wel eerst wilde aannemen maar toch niet deed. Hij kon z'n lach gewoon niet houden maar wilde wel ff DE MAN spelen dus hij stuurde die kerel weg. Toen waren wij eindelijk aan de beurt en je stond hier wel redelijk relax, je kon het einde van het rechte stuk van start/finish zien en er hingen overal video schermen. Maar we konden helaas niet naar boven dat was voor VIP's net als de petten en bierhouders die veel mensen droegen. Helaas. Maar Opeens kwam er zo'n pitspoes naar ons heen en gaf ons een kaartje, wat houd dit in: 5 minuten voor de race tot het einde van de Race mag je als VIP boven op het dakterras staan. SUPER RELAX, nu was ik Mark toch heel dankbaar dat we in de rij gebleven waren. Eenmaal boven aangekomen stonden allemaal gratis hapjes ons op te wachten, ik denk dat er ongeveer 50 mensen boven waren. even beschrijven wat we allemaal hadden: barkrukken om te zitten met een tafel erbij, dak tegen de regen en zon, gratis hapjes, 1 minuut naar de bar, super locatie om de start en de GP te volgen omdat we ook nog de eerst bocht konden zien, Pitspoezen die ingehuurd waren om met iedereen een praatje te maken, LCD schermen waarop je de GP kon volgen (Dit was echt relax anders is het bijna niet te volgen), ook een ticket om niet meer in de rij te hoeven staan als je van de WC terug komt, dus je mag de rij van 100 wachtende mensen straal voorbij lopen :). Ja dat was het wel zo'n beetje, maar super relax. Start was echt mooi om te zien omdat er meteen een Crash was in de eerst bocht. Verder is het geluid ook echt vet om te horen en als je de auto's wil volgen moet je heel snel met je hoofd kunnen bewegen want die gaan echt snel.
Super vet dus, voelde me echt een VIP. Want als je bekijkt dat we net als de mensen die ook een ground pass hebben betaald voor 100, hebben we toch net wat meer luxe, dan dat je 5 rijen dik ergens langs het circuit STAAT.
Na de race rende iedereen als gekke het circuit op. Waaronder ik dus ook, met mijn rugzak op blote voeten omdat ik met slippers niet kan rennen. Maar bij start/finish hoor ik een geluid wat mij niet aanstaat en kijk achterom,.... Alles wat eerst in mijn tas zat lag nu op het circuit verspreid. Maar de mensen konden in hun geren er nog wel om lachen, ik ook gelukkig, dus alles weer snel in mijn tas gedaan en even naar de mensen op de tribunes gezwaaid die van de komedie aan het genieten waren en natuurlijk weer verder rennen wat ik wil vooraan staan. Helaas bleek dit 20 meter van het podium af te zijn... WAt ook super dichtbij is. Maar dit kwam omdat we dicht bij de finish zaten. Hier zagen we het podium met Button 1, Kubica 2, Massa 3, En John Travolta die de prijzen aan het uitreiken was. Heb ik ook weer ff een bekend persoon meegepakt op mijn camera. Helaas was de foto mislukt, maar Mark heeft het wel super mooi gefilmt. Dankjewel Mark. Daarna zaten we nog te twijfelen om naar de "Simple Minds" te gaan kijken. (band van vroeger, van het nummer, Do't you ( forget about me) Maar is toch niet helemaal mijn muziek smaak en hebben maar 1 goed nummer dat ik ken dus hebben bij Mark en Mandy nog ff onder het genot van een frietje oorlog van "the Lord of the Frites" de foto's even zitten bekijken. Dit is onder het motto napret. De mensen waar we mee gereisd hebben, hebben het Mark wel vaker horen zetten, bij zo'n dagje heb je teneerste al
Voorpret: "Het verlangen om naar de GP heen te gaan, alvast wat uitslagen volgen, zoals ik deed over het circuit rijden met de fiets"
Daadwerkelijke pret: " het live aanwezig zijn bij de GP wat een wereld evenement is, waarbij je de auto's super hard hoort en ziet"
Napret :"Het bekijken van de foto's en video's en de verhalen, hoe vet het wel niet was"
filmpje van de grandprix waar wij stonden http://www.youtube.com/watch?v=B8LMDLbSX4o

Het was dus een periode van ups en downs. Laten we hopen dat er nu nog alleen maar ups komen. Maar ik mag al niet klagen :) Maar eerst maar eens ff kijken hoe het af gaat lopen met mijn huissie.
Ik hoorde dat het weer ook veel beter begint te worden in Nederland.
Ik heb mijn vliegticket ff omgeboekt en sta woensdag 12 mei 9.10 AM weer op Nederlandse bodem. Ik begin de hagelslag toch wel te missen en de echt curry, frikandellen, kroketten, hollandse kost... ja echt ;)
Maar ik ga nog 4 weekjes werken en dan ga het reizen voor mij weer beginnen, voor een dikke 2 weken maar, maarja ga wel veel doen, dus dat ga ik volgend weekend ff allemaal boeken. Maar houd jullie op de hoogte.

Alle foto's
http://picasaweb.google.com/robvdwinoz/MelbourneGP?feat=directlink

Groetjes Rob

  • 29 Maart 2010 - 19:48

    Joyce:

    Ha Rob,

    Ik heb mijn leesvoer weer gehad voor de komende week. Wel zeker de moeite hoor. Leuk om het weer te lezen. Geniet van de laatste weekjes.

    Groetjes Joyce

  • 01 April 2010 - 18:58

    Sanne En Esther:

    heey robbedoes

    Ik zie dat jij je weer kostelijk vermaakt hebt... en die spagetti die mag je thuis ook wel eens maken, kijken of die net zo lekker is dan ons mam dn zinne...

    Je haartjes zijn zo te zien ook weer lekker aan gegroeid, we vinden t je trouwens niet slecht staan...

    Geniet nog van je laatste weekjes! en dan zien we je weer snel op nederlandse bodem xx

  • 02 April 2010 - 10:33

    Pap En Mam:

    Hoi Rob,
    Het einde van je avontuur komt in zicht.
    Het avontuur waar je op je 17e al over sprak heb je waargemaakt Volgens je verhalen is het zeker de moeite waard geweest Nu nog even lekker genieten van de laatste weekjes.
    Heel veel plezier en geniet van je laatste avontuur,want voor je het weet sta je weer op Nederlandse bodem
    groetjes pap en mam

  • 08 April 2010 - 11:40

    Bart:

    Rob geniet er nog van want als je weer thuis bent is het zooooooooo saai.Echt na twee dagen voelt het alsof je niet weg bent geweest.Daarom,Geniet,Geniet,Geniet

  • 18 April 2010 - 19:14

    Fam. Leenders:

    ha rob,

    hier nog een berichtje van ons allen.
    wel laat.. maar had hem via hyves verstuurd al een keer eerder, maar had nog geen reactie gekregen. En dacht misschien is er iets mis gegaan bij het verzenden.

    we horen zo nu en dan de verhalen van jullie mam, toch wel een heel avontuur wat je daar mee maakt.
    het gaat je goed dat horen en zien we aan de foto's.
    We zijn blij dat je de Avonturen goed bent doorgekomen. En hopen dat je daar nog een hele leuke tijd hebt, en de nodige avonturen mag beleven.

    We kijken er al naar uit om jou over 2 weken weer te zien en de verhalen te horen.

    Rob, Succes
    & Vele groetjes van ons allen.
    Familie Leenders: Wilma, leo, Ken, nicky & mandy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

My trip to OZ

Recente Reisverslagen:

16 Mei 2010

Aan alles komt een Eind

05 Mei 2010

The Outback Rocks !!!!!

27 April 2010

Great Ocean Road

24 April 2010

Met de handen in het haar

29 Maart 2010

Weer wat leven in de Brouwerij
Rob

Actief sinds 15 Feb. 2009
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 43063

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2009 - 12 Mei 2010

My trip to OZ

Landen bezocht: